foto's - Reisverslag uit Same, Tanzania van Marjorie Roozendaal - WaarBenJij.nu foto's - Reisverslag uit Same, Tanzania van Marjorie Roozendaal - WaarBenJij.nu

foto's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjorie

23 December 2006 | Tanzania, Same

Zoals jullie kunnen zien heb ik eindelijk wat foto's kunnen plaatsen. Er zijn foto's van het ziekenhuis, van Same zelf en van de hutten in de bergen, o.a. de wc ( doeken met palen) en ook 2 van mijn kamer op de diosese. En natuurlijk van die schitternde Afrikaanse kinderen. Dus de volgende keer zit ik, denk ik, ook maar weer hier. Bedankt Karen voor de extra fotoruimte, anders waren het er mar 10 geweest. Nu hebben jullie een indruk van Tanzania, van de plek waar ik verblijf. Fijn, het voelt goed om dit te kunnen laten zien. Veel lieve groetjen Marjorie

  • 23 December 2006 - 16:51

    Loes:

    Haha, nog steeds diezelfde groene klamboe!???!

  • 23 December 2006 - 18:32

    Gabi:

    Hoi Marjorie,
    Wat mooi om je een beetje te kunnen volgen. Zeker nu je ook foto's mee kunt sturen. Ze zijn prachtig. Lees door alles heen dat je je nimmer aflatende energie ook daar goed gebruikt. Ik vindt het knap van je. Ik wens je fijne kerstdagen en alle goeds voor 2007.
    Groeten van Gabi

  • 23 December 2006 - 22:55

    Ans De Vroe:

    Ha die Marjorie,
    lees in het 2 steden journaal het adres van jou.
    Wat een belevenis,moet toch geweldig zijn om dit te ervaren.Fijn dat er foto's bijstaan, krijg je toch een beter beeld.Zeker hier in dat koude kikkerland.
    Veel succes en ik blijf je graag volgen op de site.groetjes

  • 24 December 2006 - 01:23

    Lieke:

    Super mooie foto's!

    Ik krijg al kriebels als ik ze zie! Heb NU al zin om te gaan!

    Geniet ervan!

    Lieke


  • 24 December 2006 - 11:02

    Petra:

    Hoi marjorie, weer 100 foto s , miet alleen van mij maar ook van mama en je zussen.
    kus, petra

  • 25 December 2006 - 17:21

    Geert:

    Hey mamii que pasa ?
    ( alles goed ? ) ik vind het wel leuk om te weten hoe het er daar aan toe gaat. En het is gewon heel anders dan in nederland dat kan ik wel zien ook op de foto's maar daar wen je snel genoeg an zoals je al zegt the way of life. Ik had vorige week woensdag al terug kunnen zijn op de canarische eialnden maar helaas ging dit niet door. Ik ga binnekort weer weg want ik heb emerkt dat ik het al weer gezien heb in dit koude kikkerlandje. Verder ben ik nu op kerstavond bij ingrid en gaan we zo meteen heerlijk eten jeh. LIEVE MAMA PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR ALVAST ( maar dat doen we wel over de telefoon nog een keertje he ) KUSSS je zoon


  • 26 December 2006 - 04:58

    Nachtdiensten:

    Hoi Marjori,
    Zo hebben even naar jouw foto's gekeken. Super, nu kunnen we een beeld vormen bij jouw verhalen. Wij zijn druk bezig het kerstontbijt te verzorgen met lekkere warme broodjes. Ja, ja Jasper heeft zijn oven weer meegenomen! Het is lekker rustig op de de afdeling, dus we nemen het er maar van. Hopelijk krijg jij ook een lekker warm broodje!? Wij proosten met onze jus d'orange op jou! Tot Horens.....
    Groeten Jasper, Beata en Godelief

  • 27 December 2006 - 08:37

    Cristel:

    Hoi maj. Fijn dat het zo goed gaat. w
    Wij zijn de kerstdagen weer doorgekomen met veel eten. Beetje erg vreemd terwijl jij zo direct geconfronteerd wordt met armoede en honger. maar wij hebben ons schuldgevoel weer afgekocht met genereus schenken aan goede doelen.
    tja, rare wereld. Liefs Cristel

  • 27 December 2006 - 22:17

    Loek En Nelly:

    Hoi Marjorie,
    Wat een superervaringen ! Prachtige foto's,een onvoostelbare andere wereld.Fijn dat je je draai daar kunt vinden.Deze periode blijft altijd bij je denk ik.Heel fijn voor je!
    We horen nog wel van je!! doeiiii

  • 28 December 2006 - 20:58

    Irene Granneman:

    Hoi Marjorie,
    Wat een belevenis om in Same te zijn, hè? Op mij heeft het heel veel indruk gemaakt. Mensen hebben daar nog de tijd, hier heeft men alleen een klok! Geniet van je verblijf en ik wens je alle goeds toe voor 2007, ook namens Henk natuurlijk!
    Groetjes, Irene

  • 29 December 2006 - 11:19

    Nicolette:

    Lieve Marjorie, wat leuk om te volgen hoe het jou daar in die compleet andere wereld vergaat. Zuig het op, laat het in iedere vezel doordringen! Hier zijn het echt de laatste donkere dagen van het jaar, tijd voor een beetje lummelen, uitrusten, kasten opruimen ha-ha, en bezinnen... Oudjaarsavond vieren we bij Ingrid en Toon, en we gaan op jou proosten, okee? Ik wens jou ook een bijzondere jaarwisseling toe, al heb ik geen idee hoe je die gaat doorbrengen. Marjorie, heel veel lieve groeten!

  • 30 December 2006 - 03:16

    Patricia Van Steen:

    Hoi Marjorie, wat leuk om al je ervaringen te lezen en op de foto's terug te zien! Ik vind het super van je wat je doet en aan alle reacties te lezen heb je meerdere fans!!!
    Marjorie een fijne jaarwisseling, ik wens je voor 2007 een super jaar toe met veel liefde en een goede gezondheid!
    Groetjes Patricia Ook namens Dian en Annika

  • 31 December 2006 - 11:05

    Nelly & Loek:

    Hoi Marjorie,
    wat een 'mooie' foto's. Ze geven een goed beeld van waar en hoe je nu zit. Dat is wel even wat anders.
    Prettige jaarwisseling en een goed 2007!

  • 31 December 2006 - 12:03

    Anja:

    lieve marjorie, erg ontroerd door je verhalen , maar ook door de prachtige foto's.
    Zo wordt je toch wel weer met je neus op de feiten gedrukt, dat wij wel heel veel gewend en verwend zijn in ons kikkerlandje.
    Prachtig trouwens die foto's van die mooie kindjes, met die hele lieve toetjes.
    Zo te lezen, ga je het allemaal wel redden daar zo ver in den vreemde.
    Erg bijzonder wat daar nu tot jouw dagelijkse praktijk behoort, voor ons hier alleen maar verbazing als je die verhalen leest. En eigenlijk toch altijd "een ver van mijn bed"gebeuren. Laten we eerlijk zijn. Wel betrokken, maar toch ook vooral machteloos.
    Opvallende tegenstelling bijvoorbeeld de eerste foto's van je site, met daarop het afscheidsfeestje met een rijk gevulde dis, daarna bijzoorbeeld de foto's van de markt.
    Zet je toch gelukkig weer aan het denken, hoe bevoorrecht wij zijn .
    Volg met veel belangstelling je site en laat me graag "verrassen"
    door jouw verhalen.
    Op dit moment nog maar 11 uur verwijderd van 2007, een heel nieuw jaar met hopelijk voor jou heel veel uitdaging. Benieuwd hoe de wisseling van tijd daar plaats vindt. we zullen het vast allemaal lezen en zien.
    Toi Toi, lieve groetjes en uiteindelijk gaat het toch allemaal snel, Yori komt woensdag alweer thuis van haar buitenlands avontuur!!,
    dus probeer tussen het harde werken ook flink te genieten.

  • 01 Januari 2007 - 19:47

    Mayke:

    Hallo Marjorie,
    Ik ben een van de co-assistenten die aanstaande donderdag naar Tanzania komen. Ik vond je site net en vind het erg leuk om al een idee te krijgen van de plek waar wij straks ook 4 maand zitten. We moeten eerst een Residence Permit zien te krijgen in Dar Es Salaam maar hopen eind volgende week in Same aan te komen. Tot dan!
    Groetjes Mayke

  • 02 Januari 2007 - 12:39

    Marloes:

    heej mam, een heel gelukkig nieuwjaar, hoop dat het gezellig was daar, ik heb geprobeerd je te bellen maar ja hij deed het niet. mijn nieuwjaar was echt heel erg leuk, het feesten begon al op 30 december en heeft drie dagen lang geduurd was cht een nieuwjaar zoals ik nog nooit heb mee gemaakt, vergeleken met hier stelt het nieuwjaar in Nederland dus echt niks voor. ben van plan om nog vaker hier nieuwjaar te vieren. Net heb ik gehoord dat mrs der rijbewijs heeft gehaald, dus die komt me over twee weekjes ophalen op schiphol... dan ben ik weer thuis :) ik zal je nog wel proberen te bellen maar weet niet of het gaat lukken dikke kus van mij!!!

  • 07 Januari 2007 - 09:26

    Jan Molkenboer:

    Alle goede wensen voor 2007.
    graag reactie op mijn mails over tandarts,maannenzaal en mortuarium.
    groeten Jan

  • 07 Januari 2007 - 22:03

    Jan En Ans Van Erve:

    Hoi Majorie
    Wat indrukwekkend is het daar, mooie foto's.Zo te lezen heb jij het daar wel naar je zin.Ik zou het best wel eens van dichtbij mee willen maken(ans).Lijkt mij een enorme ervaring en avontuur.
    Groetjes JANS

  • 08 Januari 2007 - 10:59

    Karen:

    Hoi Lieve Mama!!!

    Natuurlijk ook een heel gelukkig nieujaar voor jou, maar dat heb ik je al aan de telefoon kunnnen vertellen! Hoe was de officiele nieuwjaarsreceptie van het ziekenhuis eergisteren? Vast heel anders dan de nieuwjaarsrecepties hier of niet? Geniet van je tijd, niet verdrietig zijn omdat je ons allemaal mist, wij missen jou ook en ga vooral genieten in dit spetterende nieuwe jaar!
    De wintersport was trouwens erg gezellig, we waren met 17 man en hebben veel kunnen skien en feesten! Laatste dag lekker schweine hacksen(?)gegeten... hmmmm...!!!

    heel veel liefs en een dikke kus, Karen

  • 09 Januari 2007 - 18:36

    Hans:

    Hoi Marjorie,
    N tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben. Je was met oudjaar bijna niet te verstaan en ik waarschijnlijk ook niet. Maar je hebt wel begrepen dat ik je n goed nieuwjaar wilde wensen. Ik heb jouw wens wel gehoord dankje. Ik hoorde van Karen dat er wat minder engels wordt gesproken en dat dat wat minder is. Maar op deze site lees ik dat je bezoek gaat krijgen als ik t goed begrijp. N leuk vooruitzicht. Fotograferen ben je nog niet verleerd. erg mooie foto's die n goede indruk geven van je omgeving. Ik hoop dat je van alle indrukken kunt genieten. Dat je dat op het moment kunt en niet pas thuis ziet wat je in Tanzania allemaal hebt ondergaan.
    liefs Hans


  • 13 Januari 2007 - 15:32

    Tante Corrie:

    Ik heb met bewondering je foto s bekeken en heb veel bewondering voor jou dat je dit bent gaan doen. Ik zal het ook wel blijven volgen. Ben blij dat jullie man mij je web-site gegeven heeft.
    heel veel sterkte dekomende tijd en ik hoop dat je er ook van kunt genieten, ondanks de ellende die je ziet. Heel veel groetjes
    r
    tante Corrie

  • 15 Januari 2007 - 18:32

    Karin Van Kessel:

    Hoi Marjorie,
    De beste wensen voor 2007!
    Ik krijg weer heimwee als ik je mooie foto's bekijk.
    Groet
    Karin

  • 16 Januari 2007 - 21:32

    Hanny:

    Hoi Marjorie,
    Wat een mooie foto's, en wat een mooie verhalen. Veel succes voor de rest van de tijd daar. Maak er wat moois van.
    Groeten van Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjorie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 41714

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 21 Februari 2023

COVID voorbij, eindelijk terug naar Tanzania

04 Januari 2018 - 02 April 2018

Weer terug in Tanzania

04 Januari 2015 - 03 April 2015

Suriname voorbij, Tanzania voor de 2de maal

23 Oktober 2011 - 16 December 2011

Een nieuwe uitdaging: Suriname

12 November 2006 - 16 April 2007

Een avontuur, werken in Tanzania

Landen bezocht: