Laatste dag thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marjorie Roozendaal - WaarBenJij.nu Laatste dag thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marjorie Roozendaal - WaarBenJij.nu

Laatste dag thuis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjorie

14 November 2006 | Nederland, Tilburg

Hallo iedereen,

Nog even een laatste berichtje vanuit mijn luie stoel in de Kalkwijkstraat. Zal de volgende keer wel anders zijn. In ieder geval wel warmer en verder zie ik het wel. Mijn spullen staan zijn gepakt en ik ben er bijna helemaal klaar voor. Alleen nog wat te eten halen voor onderweg. Heb al ingecheckt, dus mijn plaats in het vliegtuig is verzekerd en dat betekent dus dat ik morgen in Tanzania ben. Ik wil via deze weg nog iedereen bedanken die afgelopen zondag mij zo uitbundig gedag hebben gezegd en zeker ook voor de geweldige bijdrage voor een nog nader te bepalen project in Tanzania. De totaalsom was: 295 euro, geweldig toch? En natuurlijk horen jullie van mij waar dat geld uiteindelijk aan besteed wordt. Het gaat jullie allemaal goed hier in dat koude, natte winterse Nederland, ik zal aan jullie denken. En als het hier dan weer een beetje warmer wordt kunnen jullie weer uitzien naar mijn terugkomst. Tot dan.

Lieve groeten van Marjorie

  • 14 November 2006 - 14:35

    Jacqueline:

    Hoi Marjorie,

    Ik heb jou eigenlijk nog niet zo vaak rustig in een luie stoel zien zitten, bezige bij, dus ik kan me niet voorstellen dat je dat op dit moment wel kunt.
    Ik wens je een hele goede reis en een nog veel beter verblijf in Same, en ik hoop dat het je veel wijsheid, geluk en geestelijke rijkdom oplevert. Sterkte en knuffels.
    Doe de groeten aan Jan van der Meulen van de buurvrouw van Bareld.

    Jacqueline

  • 14 November 2006 - 15:05

    Sandra:

    Ach dat zitten in een luie stoel zul je niet missen, dan deed je toch nooit volgens mij. Lief zusje (je bent wel de oudste, maar tevens de kleinste!), ik zal je missen. Pas goed op jezelf, maar geniet bovenal van het grote avontuur. Spannend, bijzonder en gedurfd dat vind ik het. Ik hoop dat je ons via dit medium een beetje op de hoogte houdt, want ik ben reuzenieuwsgierig. Een hele dikke knuffel van je zusje Sandra

  • 14 November 2006 - 15:27

    Eveline:

    Hoi Marjorie,
    Probeer ook in Tanzania eens een keer in een lekkere luie stoel te gaan zitten, zodat je kunt genieten van deze geweldige ervaring. Ik zou nu niet willen gaan en toch ben ik een tikkeltje jaloers. Pas goed op jezelf !!!!Dikke kus van mij, Eveline

  • 15 November 2006 - 03:14

    Monique En Elianne:

    Hoi Marjorie,

    Nog een paar uurtjes en jij kunt vertrekken. Slaap je of ben je al wakker? Alles gepakt en gezakt. Spannend hoor! Een heel goede reis. Beweeg voldoende en drink niet teveel alcohol onderweg. Geniet van je tijd daar. 1 berichtje per maand vinden we echt niet genoeg. Als jij ons op de hoogte houdt kunnen we jou leuke berichtjes terug sturen en zo hebben we 's nachts ook nog wat te doen.

    In gedachten zwaaien we jou straks mee uit. Hou je haaks.Voor je het weet ben je weer terug.

    Marjorie, een heel fijne tijd in Tanzania.

    Houdoe.

  • 15 November 2006 - 10:05

    Mama:

    Lieve Marjorie, Nu zit je waarschijnlijk in een luie stoel in het vliegtuig en je kunt er niet uit. Wat had je een geweldig afscheid! En wat een warme reactie's in je dagboek! Ik kan het niet zo mooi verwoorden maar jij weet het wel.De knuffels zeiden genoeg. Liefs, mama

  • 15 November 2006 - 10:09

    Mama:

    Lieve Marjorie, Nu zit je waarschijnlijk in een luie stoel in het vliegtuig en je kunt er niet uit. Wat had je een geweldig afscheid! En wat een warme reactie's in je dagboek! Ik kan het niet zo mooi verwoorden maar jij weet het wel.De knuffels zeiden genoeg. Liefs, mama

  • 15 November 2006 - 19:03

    Ingrid:

    Ha lieve zus,
    Al gearriveerd? mama en ik wisten je vluchtnummer niet anders hadden we je kunnen volgend. Het is hier nu 8 uur en ik veronderstel dat je nu ver van in een luise stoel op een krappe bank in een krakkemikkige bus zit op weg naar je bestemming. Lieve, dappere marjorie: jíj hebt hier voor gekozen, met volle overtuiging. Bedenk dat niemand je dat af kan pakken. Ga er voor!
    Heel veel liefs en een dikke zoen, Ingrid

  • 16 November 2006 - 03:38

    Lieke:

    Hoi Marjorie!

    Heb vandaag meerdere keren aan je gedacht, aangezien je vandaag ook vertrokken bent naar Tanzania. Spannend hoor! Ik ben benieuwd naar je eerste Afrikaanse indrukken, maar dat zal ik snel genoeg kunnen lezen. Ik wens je vanuit de nachtdienst op de IC een hele fijne tijd toe. Succes met je plannen aldaar en pas goed op jezelf!

    Groetjes Lieke

  • 16 November 2006 - 12:28

    Marloes:

    heej mam, ik denk dat je nu inmiddels bent aangekomen (zo'n 5 kilo) haha ennne je zult heel wat mee maken, en ik weet het want ik zit ook zo'n beetje in een 1ste wereld land, echt heel anders dan Nederland. Maar tenminste wel elke dag lekker weer :) dus je zult wel heel bruin worden daar... dikke kus van je knapste dochter ;)

  • 16 November 2006 - 15:29

    `miranda:

    Ja, nu ben je er dan.... Hoe zijn je eerste indrukken? Al spijt? Jan en Froukje al ontmoet? Ik hoor het allemaal wel...

  • 16 November 2006 - 21:42

    Jolanda:

    hoi marjorie fijn dat je "goed" bent aangekomen het was reuze gezellie op jou afscheidsborrel ik hoop dat je dat ook zelf zo ervaren hebt.Tom zit nu naast mij en leest dit nu mee hij vult de zin aan je krijgt nog een dikke pakkerd van hem (haha zegt Tom)nou ik hoor nog wel van je veel plezier daar en werk met zin laat ook wat foto's zien van je missie daar veeeel liefs je schone zus jolanda

  • 16 November 2006 - 21:45

    Jolanda:

    hoi marjorie fijn dat je "goed" bent aangekomen het was reuze gezellie op jou afscheidsborrel ik hoop dat je dat ook zelf zo ervaren hebt.Tom zit nu naast mij en leest dit nu mee hij vult de zin aan je krijgt nog een dikke pakkerd van hem (haha zegt Tom)nou ik hoor nog wel van je veel plezier daar en werk met zin laat ook wat foto's zien van je missie daar veeeel liefs je schone zus jolanda

  • 16 November 2006 - 21:49

    Tom:

    hoi marjorie ik hoop dat je er naar je zin hebt
    hier is het nu 22.48 hoelaat is het dan bij jou
    ik ga naar beneden groetjes tom xxxx

  • 16 November 2006 - 21:50

    Tom:

    hoi marjorie ik hoop dat je er naar je zin hebt
    hier is het nu 22.48 hoelaat is het dan bij jou
    ik ga naar beneden groetjes tom xxxx

  • 16 November 2006 - 22:59

    Karen:

    HA mam,
    En... een beetje van de vele miljoenen sterren genoten gisteren en heb je vandaag de wereld in het zonlicht gezien????? en??? ik ben zeeer benieuwd!!! Ik ben heel blij dat ik je nog eventjes gedag heb kunnen zeggen op schiphol!! Je bent ten slotte toch 5 maanden weg! Het ga je goed en ik kijk uit naar je (reis) en ziekenhuis verhalen!

    Een heeeeele dikke knuffel en een dikke kus, Karen

  • 17 November 2006 - 18:08

    Will, Anja En Kids:

    Hey buurvrouwtje: Je treft het wel, half november en het is hier bijna 20 graden in de schaduw!! Maar jij zult over een graadje meer of minder ook wel geen klagen hebben. Weet dat hier in de straat alles goed gaat, gelukkig heb je je huisje niet aan de Tokkies aangeboden ... ;-) dus dat zal je afwezigheid wel doorstaan. Let goed op jezelf en we volgen je avonturen!! Will

  • 18 November 2006 - 20:16

    Marjan, Cristel, :

    Hoi Marjorie, vanavond eetclub met zijn vieren. Nicolette en Rianne zijn er ook. Wij zijn allemaal heeeeeel errug benieuwd hoe het daar met jou is.
    Bevalt het een beetje. We horen het graag!!!!!
    Heb het goed daar!!!
    Oh ja, die rubbers nog gekocht????
    Groetjes,
    Marjan

  • 19 November 2006 - 19:47

    Jeannette:

    Hoi Marjorie, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en veilig bent aangekomen, ben heel benieuwd hoe je het maakt laat gauw wat van je horen en vooral wanneer je met je onderzoek gestart bent.
    Groeten en tot mails

  • 20 November 2006 - 19:27

    Rene:

    Hallo Marjorie,
    Die luie stoel zal inderdaad wel meevallen maar ik ben meer benieuwd hoe het je daar in Tanzania vergaat. Heb je het goed naar je zin en vind je het leuk daar in de rimboe, of is het geen rimboe maar een modern ziekenhuis?
    En hoe is het bij meneer pastoor in huis?
    Als je tijd hebt schrijf dan even hoe het daar is.
    Groetjes en tot over een paar dagen,
    René

  • 22 November 2006 - 14:09

    Neonatologie:

    Hoi Marjorie,

    we hebben je 40 vacantie-uren teruggevonden hoor, ze zaten in een potje in het cafetaria. Verder hebben we in totaal 60 uur op jouw rekening bijgeboekt, kun je maart ook uitzingen. Nicole had ook nog wat uren gegeven.
    Hoe is het daar, hier is het nog erg rustig. Onze nieuwe med. manager is bekend, wordt Ronald de Moor, Jaap wordt de voorzitter van de vakgroep.
    Verder is er nog niemand zwanger of zo, dus geen nieuws.

    groetjes jeanne, monique en de rest

  • 22 November 2006 - 14:29

    Ivonne:

    Dag Marjorie, lang geleden dat ik je gezien heb (voor onze doen). Ben nu aan het werk en buiten schijnt een heel flauw zonnetje. En toen moest ik zomaar even aan jou denken, dus dacht ik, laat ik maar een berichtje sturen. Hier alles wel oké, daar hopelijk ook. Misschien krijgen we gauw iets van jou te lezen?

    Groetjes en een dikke kus

    Ivonne

  • 22 November 2006 - 18:06

    Saskia, Gaby, Hilda:

    Hai Hai

    Heb je een leuk afscheid gehad? Aan de fotos te zien wel. Wij (het zooitje ongeregeld van afdeling 5B) wensen je in ieder geval heel veel plezier in tanzania, geniet ervan. Maar denk vooral nog eens aan ons, dat wij hard aan het werk zijn en door de regen lopen enz, terwijl jij daar lekker met je .... in de zon zit.

    Groetjes ons xxx

  • 24 November 2006 - 09:00

    Karen:

    Hoi mam,
    Fijn dat alles goed gaat daar! Helaas heb je niet iedere dag stroom zodat je je vrehalen up-to-date kunt houden.. :) Ik blijf je volgen iig!!!

    Dikke kus, Karen

  • 24 November 2006 - 21:40

    Maarten&wendy:

    hoi marjorie hoop dat je het daar naar je zin hebt en veel succses daar en hoop dat je het daar naar je zin hebt nou tot gauw en veel liefs Wendy&Maarten
    p.s tot over 5maanden

  • 25 November 2006 - 18:41

    Corrie:

    ha marjorie

    Denk vaak aan je ,en hoe dapper ik je eigenlijk vindt, maar vooral wat voor een watje ik ben, ik zou het niet durven. Hier op de afd. gaat alles zo zijn gangetje ,dus geen spannende verhalen . Ben erg benieuwd hoe het je vergaat, en wat doe je als je lekkere honger hebt( niet dat jij daar last van zou hebben) maar toch leuk om te weten.
    groeten van Corrie.V.

  • 26 November 2006 - 18:14

    Jolanda:

    he he duurt wel lang (tenminste naar mijn idee)dat we wat van jou horen.
    ben zeer nieuwsgierig hoe of dat het met je gaat?ik heb wel begrepen dat je met karen contact heb gehad en dat je niet altijd stroom hebt daarzo,wanneer kom je terug?hier is Sinterklaas al in het land en 16 graden dus hij zal niet uitglijden over de daken....tot horens en veel liefs Jolanda.

  • 26 November 2006 - 20:16

    Loes:

    Ook ik zit steeds in afwachting op een bericht, maar steeds tevergeefs. Is dat internetcafe in Same er eigenlijk nog wel? Anders moet je helemaal naar Moshi om effe te mailen.
    Ik hoop dat alles goed is en dat jeje een beetje kunt acclimatiseren.
    Doe Edes (ambulance chauffeur)en Dr Urassa de groeten van me!
    Groetjes Loes

  • 27 November 2006 - 12:10

    Mars&Voetje:

    Hoi Marjorie,

    Hoop dat je het enorm naar je zin hebt daar zo, is wel een beetje raar hoor jij daar in Tanzania marloes in Suriname wat een gereis allemaal maar ik heb toch nog iets dat ik iedere dag zo'n beetje aan je denk het lieve konijntje voetje!!!

    Nog veel plezier en een dikke Kus van de BESTE VRIENDIN VAN JE KNAPSTE DOCHTER.

  • 28 November 2006 - 17:17

    Sandra:

    Hé Marjorie,
    Stiekem hoop ik iedere dag dat er een berichtje van jou op de site staat, maar helaas lukt dat (blijkbaar) nog niet. Ben zo ontzettend nieuwsgierig of je je draai een klein beetje kunt vinden en hoe het daar is.
    Dikke knuffel
    Sandra

  • 29 November 2006 - 21:41

    Je Knapste Dochter:

    Ik denk dat je je hebt vergist mars! Dat ben ik .. hahahaha!!!
    Maar mam, ik zet ff je nieuwe nummer op de site zodat iedereen het heeft, ik hoop maar dat je het goed vind....
    Dus iedereen, dit is mama's nieuwe mobiele nr in Tanzania: 00255756412140
    Mama had geprobeerd te bellen op sinterklaas avond bij Sandra maar helaas lukte het niet.. jullie kregen allemaal de groetjes en ze mist ons natuurlijk! (nietwaar mam?!)


    Verder aan jou mam: Ik hoop dat alles goed gaat daar en dat je binnenkort weer eens een keertje stroom hebt.. haha! Ben je al een beetje gelukkig daar?? Tot hoors!!

    Heel veel liefs en een dikke kus, Karen

  • 29 November 2006 - 21:43

    Karin V,Meurs En Ina:

    Hoi Marjorie,
    Wij zitten hier op de afdeling en het is erg rustig , te rustig!
    Wij hopen dat je veilig bent aangekomen en al een beetje je draai hebt kunnen vinden daar.
    Wij zijn heel benieuwd hoe het met je gaat, dus....
    Is er genoeg te eten voor jou , wij zijn hier allemaal vreeselijk aan de lijn, als je terugkomt ken je ons niet meer terug.
    Het allerbeste en succes ;o)ook namens Bettina ,vandaag onze kraamzuster


  • 29 November 2006 - 21:50

    Karen:


    Hi mama,

    Ik heb je fotoruimte via deze site opgewaardeerd tot 100 foto's! Nu kun je ipv 10 dus 100 foto's op je site zetten.. laat er maar snel een paar zien want in ben reuze benieuwd!!

    xxxxxxxxxxx
    Karen

  • 30 November 2006 - 12:39

    Mama:

    Lieve Marjorie,Gisteren al 14 dagen weg. Lijkt dat voor jou ook lang? Vanmorgen Karen aan de lijn gehad. Ze wist nog niet veel meer. Ook wij zijn natuurlijk razend benieuwd.Dat het niet mee zou vallen om te kunnen mailen waren we al een beetje op voorbereid. St. Nic. bij Sandra was leuk. Geert was ook gekomen. Het was gezellig.Binnenkort zal ik een brief schrijven dat zul je ook wel fijn vinden. Voor nu een heeeeeeeeeele dikke
    kus!!!! mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjorie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 41744

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 21 Februari 2023

COVID voorbij, eindelijk terug naar Tanzania

04 Januari 2018 - 02 April 2018

Weer terug in Tanzania

04 Januari 2015 - 03 April 2015

Suriname voorbij, Tanzania voor de 2de maal

23 Oktober 2011 - 16 December 2011

Een nieuwe uitdaging: Suriname

12 November 2006 - 16 April 2007

Een avontuur, werken in Tanzania

Landen bezocht: